Saturday, October 15, 2011

U23 Malaysia 2 Nepal 0 | Tiada Cabaran Dari Squad Kebangsaan Nepal


U23 Malaysia 2 Nepal 0 | Tiada Cabaran Dari Squad Kebangsaan Nepal

October 15 | Posted by Sam | BeritaBerita UtamaPasukan Kebangsaan Malaysia
KREDIT GAMBAR Kepada Dunia Sukan Online
Izzaq Faris Ramlan (No. 14) meraikan jaringan pertama pasukan Malaysia bersama Mohd Fandi Othman dan rakan sepasukan.
Perlawanan persahabatan antara Pasukan SEA Games Ong Kim Swee (U23) dan Pasukan KEBANGSAAN Nepal dilangsungkan pada 15 Oktober 2011 di Stadium MPPJ , Selangor dan hasil kemenangan bergaya 2-0 kepada Malaysia.
Pada babak pertama, tiada gol dihasilkan dan tiada pertukaran pemain yang dilakukan oleh pasukan Ong Kim Swee dan juga kepada pasukan Nepal. Malaysia MENDOMINASI babak pertama dengan membuat percubaan-cubaan bahaya tetapi bagus ditepikan oleh penjaga goal utama Nepal, Kiran Chemzong. Nepal juga mendapat sekurang-kurang dua peluang tetapi bagus dikawal oleh Izham Tarmizi.
Pada babak kedua, Syahrul Azwari digantikan Izzaq Faris dan Gurusamy digantikan dengan Shukor. Malaysia membuat banyak pertukaran dengan menukarkan Mahali dengan Nazirul Naim dan Muslim Ahmad masuk untuk menggantikan Syazwan Tajudin tetapi jaringan masih 0-0. Akhirnya, Izzaq Faris memecah kebuntuan Malaysia untuk mendapatkan gol pertama Malaysia di minit 80.  Sementara Nepal mula hilang semangat, Malaysia sambung membuat serangan demi serangan dan hasil Yong Kuang Yong menambah jaringan untuk kemenangan bergaya 2 – 0 ke atas Nepal.
  •  First eleven Malaysia : Izham , Mahali, Amer Saidin, Syazwan Tajudin , Fandi, Syahrul Azwary , Gurusamy, Gary Steven Robert , Wan Zaharul Nizam, Nazmi dan Baddrol Bakhtiar(C) selaku kapten untuk perlawanan kali ini.
  • First Eleven Nepal : Kiran Chemzong, Sagar Thapa , Deepak Bhushal, Biraj Maharjan, Anil Ojha, Jagjeet shrestha, Nirajan ,Rohit Chand, Bhola Silwal, Sandeep rai, Santosh Sahukhala
  • Tambah ulasan ; Min 90: Malaysia U23 2 vs 0 Nepal
    Yong kuong yong Menjaringkan gol ke-2 untuk MALAYSIA!!!

No comments:

Post a Comment

wibiya widget CHAT BLOGGER